AJFF Halden

Stiftet 1938 - Tilsluttet NJFF

• Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk
Hjem
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?

Tista og regler(Forum og regler)
(1 besøkende) (1) gjest
Gå til bunnenSide: 123
EMNE: Tista og regler(Forum og regler)
Tista og regler(Forum og regler) 1 år, 8 måneder siden  
Hvor ble den av, diskusjonen ang. Tista og regler?
Fjernet fra plakaten?
Var emnet upassende? Noen syntes dette ble for sterkt.
Jeg stiller meg undrende til at dette virkelig er mulig. En diskusjon som på alle måter er legal og sakelig. En diskujon som angår
mange av våre medlemmer.
Formen i innleggene har vært helt på høyde med andre emner og diskusjoner .
Noen spørsmål ble stilt til de ansvarlige.Spørsmål til de menneskene som har vår tillit gjennom verv i foreningen.

Hvorfor kommer ikke de ansvarlige med fakta?
Sørg for å fjerne rykter og tvil !

Ragnar I
Ragnar I
A bad day fishing is better than a good day at wor
Fresh Boarder
graphgraph
Bruker frakoblet Klikk her for å se brukerens profil
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Tista og regler(Forum og regler) 1 år, 8 måneder siden  
Vår kjøre styreleder i foreningen ringte meg istad og forlangte og få dette innlegget fjernet, sa at jeg ikke kom til og fjerne det.
Så han har vel ringt videre til webmaster som har fjernet innlegget.
Men jeg legger det inn igjen da det er et viktig evne, stiller meg svært undrende til hvorfor alt blir sensurert i ajff?
johlar
Moderator
graphgraph
Kjønn: Mann zorser Jaktsiden johnny@webtorget.org Sted: Halden Fødselsdag: 06/26

johlar
Moderator
graphgraph
Kjønn: Mann zorser Jaktsiden johnny@webtorget.org Sted: Halden Fødselsdag: 06/26
Siste endring: 13/06/2010 16:27 Av johlar.

Hyggelig lesing at dette blir tatt tak i...

Her bør noen svare for seg!

Stå på
Lars N
Fresh Boarder
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: Halden Fødselsdag: 10/26
No Guts.. No Glory!

Sv:Tista og regler(Forum og regler) 1 år, 8 måneder siden  
Johlar
kan du legge inn på nytt , fikk ikke lest det før det ble fjernet...

Pravda ?

Hilsen
Robert
saintenoy
Fresh Boarder
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: Antwerpen Belgia Fødselsdag: 12/14

Her kommer kopi av opprinnelig innlegg...

Sitter her med noen spørsmål og lurer på hvem som kan svare på dette.

Først blir tista stengt for fiske ved porsnes med denne beskjeden;
"STENGT !
I samarbeide med og forståelse for laksens vel har Tista grunneierlag, Fylkesmannens fiskekonsulent og Tistautvalget i AJFF Halden bestemt at fiske ved Porsnes er stengt mellom klokka 10.00 og 18.00!
Det er også innført fangstbegrensning på 1 stk laks pr person, pr sone, pr døgn!
Tista har en laksestamme under oppbygging og må derfor ha en viss beskyttelse her ved Porsnes. Vi håper på forståelse for tiltaket !
Med vennlig hilsen

Tista grunneierlag og Arbeidernes Jeger og Fiskeforening Halden."

Merk dere at det her står i samarbeide med Fylkesmannens fiskekonsulent, dette er Leif Roger Karlsen.
Jeg har idag vært i kontakt med Leif Roger Karlsen som forteller at utvalgsleder var i kontakt med ham og informerte om at han hadde begrenset fisket i Tista ved Porsnes mellom klokken 10.00 og 18.00. Dette var Karlsen noe skeptisk til ettersom det har gått opp over 80 laks i trappen er det jo ikke noe fare for gyting og laksebestanden så sett, så det Karlsen sa til utvalgsleder var at dette var noe utvalgsleder kunne gjøre men at han ikke så helt poenget med dette.

Det har også vært et utvalgsmøte i Tistautvalget hvor det ble avgjort at fisket skulle begrenses ved Porsnes mellom 10.00 og 18.00

Nå står det lapper at fisket er STENGT ved Porsnes, alltså ikke lov og fiske ved Porsnes fra og med murblokken/postkassen og ca 100 meter opp.
Merk også at det står på disse lappene der at dette også er i samarbeid med fylkesmannens fiskekonsulent alltså Leif Roger Karlsen.

Dette har IKKE Leif Roger Karlsen hørt noe om, og ser heller ikke noe poeng i dette.
Videre er dette stenge vedtaket i porsnes noe utvalgsleder har gjort på egenhånd, alltså det har ikke vært noe utvalgsmøte om dette.

Dette anser jeg IKKE som en lovlig/gyldig stengning da det IKKE har vært noe utvalgsmøte i tistautvalget om dette.
Så sånn jeg ser det så er det lovlig og fiske i tista ved porsnes mellom klokken 18.00 og 10.00 frem til det blir fattet et lovlig vedtak med flertall i tistautvalget.

HVORFOR feilinformerer utvalgsleder oss med at dette er i samarbeid med fylkesmannens fiskekonsulent når det IKKE er det?
Krever en forklaring på dette!
johlar
Moderator
graphgraph

Her er det noen som opptrer ufattelig klønete.

En ting er spørsmålene knyttet til stengning av Tista, som jeg antar at noen etter hvert må kunne komme på banen å svare på?

Dernest må jeg jo også si at måten dette har blitt håndtert på så langt har fått meg til å ville stille et nytt spørsmål.

I Norge har vi en grunnlovsfestet rett til å ytre oss, den frie meningsutveksling og meningsbrytning er en forutsetning for utvikling, og ikke minst er retten til å stille kritiske spørsmål viktig i ethvert demokrati og enhver organisasjon. Med utgangspunkt i måten ”noen” i AJFF har håndtert denne saken på, blir det derfor naturlig å spørre:

Ønsker man i AJFF å innskrenke medlemmenes ytringsfrihet, og vil AJFF fremover arbeide for å fjerne grunnlovens § 100 som slår fast at ”Ytringsfrihed bør finde Sted”, før den videre slår fast ”Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte”?

I kortform, er man i AJFF motstander av ytringsfriheten?

Arve
arvsig
Fresh Boarder
graphgraph

Det er jo helt utrolig at hverken utvalgsleder i Tista, vår kjære foreningsleder eller andre som sitter i styre og stell ikke har gitt oss noe svar. For oss fiskere så synes vi at en forklaring hadde vært på sin plass. Hva om vi plutselig freder ulveholtet hvis det en høst blir skutt litt for mye rådyr???

Synes hele systemet kan virke små-kommunistisk!!!

Håper virklelig at utvalgs-leder og forenings leder kommer med en kommentar evt forklaring på hva som skjer.

Når det i tillegg går rykter om at enkelt-personer blir truet med eksludering av foreningen pr telefon, synes jeg virkelig at dette begynner å ligne ett "andeby" styre. Heia Donald!

tatt
pmagnus75
Junior Boarder
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: HALDEN Fødselsdag: 08/24
Fear No Fish!!

Kunne ikke vært mer enig.. Må da være lov å si sin mening.

Forklaring bør komme ASAP...
Thows1
Moderator
graphgraph
Kjønn: Mann Sted: Isebakke

Nå er vel ikke dette innlegget kopi av opprinnelig innlegg som var på trykk første gang...eller...? Kjedelig det skal bli så mye surr og rot rundt dette ...Men greit om vi kunne fått en avklaring på hva som går og gjelder mht regler i Tista...og dette må også ut til de som selger fiskekort , samt oppslag ved elva ... plastbelagt så man kan lese det som står skrevt...

Skitt fiske!

Hilsen
Terje
tam
Fresh Boarder
graphgraph

Gå til toppenSide: 123